Artum | Merk en productlijn
Met de wens om een uniek merk op te zetten is Artum, the Ultimate of Art bedacht. De producten van dit merk zijn het ultieme wat nodig is om kunstwerken te maken.


Er zijn verschillende aspecten die Artum een uniek merk maken, zoals het kleurrijke Scandinavische thema. Daarnaast zijn de waterpennen een uniek bij-product, een glas water bij het verven is niet langer nodig. De pennen kunnen zelf gevuld worden met water.

Met de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl zijn diverse mascottes en kleurcombinaties ontstaan, die een productlijn creëeren waar elk product uniek kan zijn en toch hetzelfde voelt.



Een productlijn is een reeks gerelateerde producten die onder dezelfde merknaam op de markt worden gebracht. Consumenten reageren eerder positief op een herkenbaar merk en de herkenbaarheid kan sneller positieve ervaringen oproepen.



Dankzij de veelzijdigheid van de huisstijl zijn de doorontwikkeling naar verpakkingen, zowel als de productfotografie makkelijk uitgevoerd. En zal deze voor elk nieuw product makkelijk te volgen zijn door de consistante stijl van Artum.



Met voornamelijk de focus op aquarel verf is de productlijn onderhand uitgebreid naar penselendoosjes en andere benodigdheden voor de beginnende kunstenaar. Zoals aquarelpapier en kleurplaten.
Over de opdrachtgever
Artum biedt hobbyverf voor alle beginnende kunstenaars, volwassen en kinderen, om de creativiteit in de vrije loop te laten.
Vanuit eigen onderzoek en concepting hebben wij het merk, de huisstijl en de volledige doorontwikkeling naar verpakkingen en media uitingen bedacht.